maandag 2 mei 2011

Gouden 2de ronde

Na de "gouden" start dacht ik dit ga ik niet nog een keer meemaken zo vroeg in het seizoen, echter het kan nog gekker.



Zondag nog even gaan proberen, al snel volgde de eerste aanbeet, een mooie baars van ca. 55 cm.
Enfin, in een tijdsbestek van 3 kwartier 5 prachtige baarzen gevangen, harde aanbeten en felle drils voor het nog koude water. De grootse van het stel ramde tot 4 maal toe fors door de slip, uiteindelijk mocht ik met knikkende knieën en bevende handen een machtige 70er landen.
De andere baarzen logen er ook niet om, respectievelijk 61-, 64-, 2x ca 55- en de grootse 70,5 cm om precies te zijn. Jammer genoeg zijn veel foto,s slecht, werkelijk trillende handjes en een verkeerde mode (macro) bij deze toch een paar plaatjes.




Vreemd genoeg werden de baarzen actief juist op het moment dat de stroming weg viel, de wereld op z,n kop. Het zijn en blijven vissen die me blijven verbazen, ik achtte de kansen nihil, oostenwind, bruin water en amper stroming. Zelf na jaren sta ik telkens weer versteld, zo zie je maar regels zijn er om vanaf te wijken, zeker als het om de zeebaarsvisserij gaat.




Felle kleuren zijn op dit moment een pre, de Smith Haluca 125F en Max Rap 13 in Chart back waren favoriet.