maandag 21 september 2009

Herhaling.

Afgelopen weekend een paar stekken bezocht, niet op alle stekken was het "feest" vrijdagavond nog snel even 1½ uur geweest en een vijftal baarzen gevangen, allen in de 40- a 45 cm range.
Zaterdagmorgen maar weer terug naar dezelfde stek, ik was wat te laat, het water was al te ver af dus een andere stek verkozen, aldaar kwam ik Nevets tegen die dezelfde stek waar ik de avond ervoor was al bezocht had, helaas niets.
Zo zie je maar, een succesje van gisteren bied geen garantie voor de volgende dag, slechts 12 uur later kan het totaal anders zijn.
Op stek 2 bleken de baarzen ook niet thuis te zijn, tezamen zo,n beetje het halve arsenaal Japanse pluggen zwemles gegeven maar niets mocht baten.
Na een uurtje beiden vertrokken naar de volgende stek, beiden in een andere richting.
Na aankomst begonnen met de roze X-Rap, helaas zonder succes, langzaam bekroop mij het gevoel dat dit wel eens een "of-day" kon gaan worden.
Maar niets was minder waar, na het wisselen van plug bleek het wederom de Megabass Vision te zijn die in de smaak viel, de tweede worp deed het ijs smelten, een knappe dreun en een dito dril leverde een mooie baars op van 51 cm.
Het volgende uurtje bleek de Vision 110 in de kleur Hot Shad niet te versmaden, diverse mooie aanbeten en een leuk aantal mooie baarzen was het resultaat, geen monsters maar allen tussen de 45- a 55 cm, ronduit prachtige visserij !
Na het "happy hour" werd het stil en tijd om te vertrekken naar de volgende stek.
Deze stek is zeer ondiep, om materiaal verlies te voorkomen gekozen voor de Watermonitor en de X-Layer en een loodkopje van 7 gram.
Beiden "scoorden" een aantal baarzen, de Megabass X-Layer i.c.m. een Illex Lighning Head van 7 gram geeft een schitterende actie, vrij langzaam gevist en met korte felle tikken geeft dit een mooie zig-zag actie net onder de waterspiegel.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat ik dit "kunstje" heb afgekeken bij de Chris & Roland, ofwel de mannen van de Zeebaarsshop.
Af en toe voel je een baars even plukken aan de staart en dan ineens volgt de aanbeet, het een en ander bied zeker perspectieven en leuke visserij.
Enfin, ook de Watermonitor leverde een paar mooie vissen op, al met al een heerlijk weekend.
Over de vangsten van de afgelopen weken valt niets te klagen, hopelijk volgen er nog een aantal mooie dagen, ik denk het wel, gezien de hoge watertemperatuur kunnen we nog wel even blijven genieten van de in mijn ogen mooiste tak van sportvisserij.