maandag 21 mei 2018

Eindelijk …..


De aftrap voor het 2018 seizoen kwam helaas wat later dan me lief is, na m,n vakantie en een poosje in de “lappenmand” was het dan eindelijk zo ver.
Zondagmorgen al vroeg op pad voor een poging de eerste baars van het seizoen te vangen, omstandigheden verre van ideaal, wind uit de noord, noord /oost hoek en zeer troebel water door de jaarlijkse algenbloei.


Eerlijk gezegd had ik er weinig hoop op, maar goed, je weet het nooit ……
Na een half uurtje een paar vreemde tikken, ik dacht eigenlijk dat de softbait even het Japanse  roodwier aantikte, in het voorjaar zijn veel stekken tijdelijk vergeven van dit “spul”.
Maar niets was minder waar, een volgende worp, weer even een tikje en een split seconde later, BAM……. Daar was hij dan, de eerste aanbeet, leuke baars van ca. 45cm.


Mijn dag kon al niet meer stuk, de eerste baars voor 2018 was een feit, altijd weer een spreekwoordelijk “feestje”.
Enfin, langzaam en diep, vlak boven de bodem liet ik de ribworm z,n baantjes zwemmen, keer op keer werd ik verrast door een aanbeet, een aantal leuke baarzen volgden elkaar in rap tempo op.
Mooie vissen, geen monsters maar baarzen zo rond de 45- a 50cm. niets om over te klagen, en al zeker niet onder deze omstandigheden!


Ook de plug deed een “duit in het zakje” deze laatste bracht zelf wat mooiere vissen op het droge, met als grootste vis 53cm.


Een prachtige eerste sessie, daar waar ik er eerder niet veel hoop op had liep toch even iets anders, uiteindelijk afgesloten met een verrassend aantal baarzen die de dubbele cijfers in gingen, op 2 vissen na allen dik aan de maat.
Heerlijk zo,n “vliegende start” smaakt naar meer!