dinsdag 17 oktober 2017

Aalscholvers wijzen de spot aan …………….

In alle vroegte naar het strand, de eerste stek bleek na een uurtje of 3 helaas verlaten, 1 volger gezien en verder niets, viel me vies tegen eigenlijk, in deze periode moet het gewoon goed zijn en zeker met een zuidwesten wind.
Stek no. 2 dan maar, ook hier bleef het lange tijd stil, enfin wat betreft de baarzen dan wel te verstaan, er liep een zeer sterke branding en hoge golven maakte de visserij er niet makkelijker op!



Zo af en toe kreeg ik de volle laag, zout water overal, waadpak en neopreen jas waren hier een must! Het is toch zaak om zo ver als mogelijk te werpen, dus ja, dan moet je deels het water in.
Op een gegeven moment kwamen er een aantal aalscholvers aan gevlogen en begonnen te jagen links van mij, hier en daar kwam er een boven met een forse zandaal, de jagende vogels concentreerden zich op een klein stukje zeebodem.
Hmmm, zandaal,……… 1 + 1 = 2 , dacht ik, een beetje opgeschoven om me bij de jagende vogels aan te sluiten, worp 3 was een dikke dreun, een mooie baars die flink tegengas gaf, mooie vis van pak hem beet 60cm.



Evengoed bleven de aalscholvers onverstoord door jagen, en kwamen telkens met een zandaal boven, hap – slik en weer duiken, mooi schouwspel, iets naast de vogels landde m,n shad, nog voor het ding de bodem raakte….. BAM, weer een heel mooie baars mocht voor even het “daglicht” zien.



In korte tijd een handjevol mooie baarzen gevangen, stuk voor stuk mooie dikke vissen en sterk, ondertussen sijpelde het zoute water m,n nek in, tja je moet er wat voor over hebben zullen we maar denken.
Al met al een prachtige sessie, dikke golven en dito baarzen, en ik was “wat” blij met m,n “concurrenten” die “jongens” weten heel goed waar het te “halen” is.