zondag 31 mei 2015

Zeeuws zilver….

Na een aantal meer dan succesvolle sessies in de richting Europoort werd het tijd om het eens dichter bij huis te proberen, helaas nog niet al te veel vernomen van vangsten in het Zeeuwse, dan rest er maar 1 manier om daar achter te komen, juist ja, gewoon proberen.
Al met al is Europoort nou niet echt mijn favoriete gebied, de Zeeuwse stekken en zeker de Oosterschelde is simpelweg een genot om te vertoeven, eerder deze week hoorde ik een pakkende uitspraak over Europoort aria, “bijna  jammer dat er zoveel vis zit” dit laatste is inderdaad de drijfveer.

 
Maar goed, afgelopen zaterdag een korte sessie, zoals gezegd in Zeeland, ofwel de Oosterschelde.
Veel wier maakte de visserij niet eenvoudig, pluggen waren zo goed als geen optie, slechts na enkele meters waren de dreggen voorzien van groene slierten, tja dan is weedless ineens het toverwoord.

 
Na een uurtje vissen pas toen het water wat op kwam en ik al wat ongerust begon te worden over de aanwezige baarzen, volgde een aanbeet, “muziek in mijn oren” ik dacht direct “ze zitten er er”.
Een aardige baars werd even later geland, weer een mooi moment, niet de eerste baars maar wel de eerste Zeeuwse zilveren schoonheid, prachtig.

 
Al met al zeker (nog) geen vetpot, maar al vlot volgden nog enkele aanbeten, geen grote baarzen maar vis is vis nietwaar, jammer genoeg miste ik een aanbeet die duidelijk meer solide doorkwam, even door de slip en los.
In het geheel niet ontevreden huiswaarts gereden, zeker gezien de beperkte keuze qua kunstaas door het wier, hopelijk kunnen snel de pluggen ingezet worden.